Pár napja szinte szent küldetésként lebegett a szemem előtt, hogy életemben először elkészítek pár házi bon-bont és trüffelt. Korábban édesség terén csak triplacsokis muffint sütöttem, amivel általában igen nagy elismeréseket váltottam ki családtagjaim és barátaim körében. Többször készítettem és mindig variáltam rajta. Vége felé már a két kocka tejcsokoládét raktama közepébe, melytől a végtermék szinte magam volt az ambrózia. Ahogy a kész muffinba beleharaptunk és éreztük a szánkban az olvadt csokoládé ízét… hmm. isteni volt.

Gondoltam muffinban úgy sem tudok már jobbat alkotni így hát váltottam. Találnom kellet egy édességet, ami egyszerű, gyors, olcsó és emellett elképesztően finom. Rövidke gondolkodás után a trüffelre esett a választásom. Részben azért mert mindig is imádtam a Mozart-golyókat és hasonló tömény gyönyörűségeket, részben meg a svájci író Dürrenmatt miatt, aki az Ígéret című regényében trüffelek segítségével csábítja el szegény, gyanútlan, édesszájú kislányokat.

Végül három fajtát készítettem el, egy mogyorósat, egy mandulásat és a Raffaello házi változatát. Előre bocsátom, hogy szerintem a csoki minősége szinte mindegy. Én a legolcsóbb Spar csokoládéval készítettem és a tejszínnek és más adalékoknak köszönhetően a csokoládé minősége olyan mértékben feljavult, hogy észre sem lehet venni, hogy előtte vajon hány százalékos volt a drága.

 

Mandulás Golyó:

200 g Tejcsokoládé
100 g Étcsokoládé
5 cl tejszín
5 cl ír krémlikőr
Körülbelül 20 szem hántolt mandula

1. A tejcsokit megolvasztjuk, utána hozzákeverjük a tejszínt és a likőrt. Alaposan összekeverjük, majd jó 1 órára berakjuk a hűtőszekrénybe.

2. A hűtőből kivesszük a krémet, kis adagokat tépkedünk, belőle melyekből golyót formázunk, a közepébe mandulát helyezünk. Az összes kis golyót rárakjuk a tányérra és körülbelül 10 percre visszahelyezzük a hűtőbe.

3. Étcsokoládét olvasztunk, majd ebben megforgatjuk a golyókat. Ha kész vagyunk az összessel, mehet vissza a hűtőbe. majd kis idő elteltével fogyaszthatjuk is.

 


 

Házi Raffaello

100 g kókusztejport
45 g porcukor
40 g kókuszreszelék
50 g olvasztott vaj
3 cl víz
30 szem hántolt mandula

1. A vizet felmelegítjük, majd hozzáadjuk a cukrot, a vajat, a tejport és a reszeléket. Jól összekeverjük, majd berakjuk mélyhűtőbe 1-2 órára.

2. Miután kivettük kis golyókat formálunk, a közepébe mandulát rakunk és belehempergetjük egy kis kókuszreszelékbe.

3. Miután készen van az össze golyó egy tányéron visszarakjuk a hűtőbe, majd kis idő múlva fogyasztható. ha valaki édesen szereti rakjon bele még egy kis cukrot, mert ez a változat nem a legédesebb fajta.

 

Mogyorós Kocka

100 g vaj
1,5 dl tejszín
300 g tejcsokoládé
2 tojás sárgája
150 g pirított mogyoró

1. A vajat és a tejszínt forraljuk fel, majd adjuk hozzá a csokoládé kockákat, alaposan keverjük el.

2. Hozzáadjuk a tojás sárgát ás az előzőleg felaprított mogyorót.

3. Az egészet egy zsírpapírral kibélelt lapos, közepes alapterületű tálba öntjük, és berakjuk a mélyhűtőbe.

4. 5-6 órányi fagyás után kivesszük, kiborítjuk a tálból és kockákra vágjuk fel a nagy fagyott mogyorós csokis lapot.

 

Jó étvágyat!

Címkék: csokoládé édesség trüffel

A bejegyzés trackback címe:

https://andraskonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr661899404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása